TFY4104 Fysikk. Institutt for fysikk, NTNU. Høsten 2017. Øving 9. Tips.

Oppgave 2.

b) Med ”hele z-aksen” mener vi alle de tre intervallene over, inni og under dipolen.

c) Her kan du betrakte de tre linjene r, r_{1} og r_{2} som praktisk talt parallelle, men med litt ulik lengde, slik at r_{2} − r_{1} ikke kan settes lik null, men derimot uttrykkes ved a og θ.

Oppgave 3.

Merk at oppgaveteksten slutter ca midt på side 4. Resten er repetisjon av kjente ting fra mekanikkdelen av kurset.